Receive alerts from your local agencies
...or text your ZIP CODE to 888777 for mobile alerts

Full Notification

Costa Mesa Police Department
Thursday March 19th, 2020 :: 03:05 p.m. PDT

Advisory

We will temporarily exercise discretion on enforcement of driver license renewal & vehicle registration (Eng/Sp)

COSTA MESA, Calif. (March 19, 2020) – Starting this week, March 16, the Department of Motor Vehicles (DMV) requested that law enforcement exercise discretion on enforcement of driver license and vehicle registration expiration dates expiring in the next 60 days, for seniors and those with underlying health conditions so they can avoid a required DMV visit.

In an effort to protect our at-risk population, the Costa Mesa Police Department will practice discretion in accordance with the DMV’s request. This is specific to license renewals for seniors 70 years of age or older and individuals who have underlying health conditions and are required to visit a DMV office to renew.

For more information on field offices and interrupted DMV services, please visit the DMV website at www.dmv.ca.gov and select the “Offices” icon.

###

____________________________________________Español__

CMPD ejercerá discreción en dar multas por no renovar la licencia de conducir y el registro de vehículos en los próximos 60 días para proteger a la salud y la seguridad de la comunidad.
 
 
Esta semana, comenzando el 16 de marzo, el Departamento de Vehículos Motorizados (DMV) solicitó a las agencias de policía, que ejerzan discreción en dar multas por no tener la licencia de conducir y las fechas del registro del vehículo vencido en los próximos 60 días, específicamente para las personas mayores y las personas con afecciones crónicas para que puedan evitar una visita obligatoria al DMV.
 
Buscando proteger a nuestra comunidad de alto-riesgo, el Departamento de Policía de Costa Mesa practicará la discreción solicitada por el DMV. Nuestro enfoque es para las renovaciones de la licencia de conducir para las personas mayores de 70 años de edad y las personas con afecciones crónicas, a las que se requieren visiten una oficina del DMV para renovar.
 
Para obtener más información sobre las oficinas y los servicios interrumpidos del DMV, visite el sitio del DMV al www.dmv.ca.gov y seleccione el ícono "Oficinas".

###

Address/Location
Costa Mesa Police Department
99 Fair Dr
Costa Mesa, CA 92626

Contact
Emergency: 9-1-1
Non-emergencies: 714-754-5252

Submit an anonymous web tip

Navigate & Discover